Privacyverklaring Talma Urk
Als u zorg nodig heeft, wilt u zeker weten dat uw persoonsgegevens veilig zijn. In deze privacyverklaring vertellen wij u graag hoe wij bij Talma Urk met uw persoonsgegevens omgaan. Als u na het lezen van onze privacyverklaring nog vragen heeft, horen wij dat graag.
Inhoud
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens? ……………………….. 2
Wanneer is deze privacyverklaring van toepassing? ……………………………………………………….. 2
Wat zijn persoonsgegevens? …………………………………………………………………………………………… 2
Van wie verzamelen wij persoonsgegevens? …………………………………………………………………… 2
Hoe krijgen wij persoonsgegevens? ………………………………………………………………………………… 2
Gegevens die wij verzamelen en waarom………………………………………………………………………… 3
Gegevens voor de cliëntenadministratie …………………………………………………………………………. 3
Gegevens voor de zorgadministratie……………………………………………………………………………….. 3
Indienen van declaraties ………………………………………………………………………………………………… 3
Financiële administratie ………………………………………………………………………………………………… 3
Toestemming …………………………………………………………………………………………………….3
Camerabeveiliging…………………………………………………………………………………………………………. 3
Gegevens om fraude tegen te gaan…………………………………………………………………………………. 3
Relatiebeheer………………………………………………………………………………………………………………… 4
Met wie delen wij uw gegevens?………………………………………………………………………………………. 4
Waar slaan wij uw gegevens op? ……………………………………………………………………………………… 4
Hoe worden uw gegevens beveiligd?……………………………………………………………………………….. 4
Privacyrechten ………………………………………………………………………………………………………………… 4
Klacht indienen? ……………………………………………………………………………………………………………… 5
Vragen? ……………………………………………………………………………………………………………………………. 5
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens?
Stichting Zorgcentrum Talma Urk (“Talma Urk”), gevestigd aan Ankerplaats 2, 8321 RT Urk, ingeschreven in het handelsregister onder nummer 41000801, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring.
Wanneer is deze privacyverklaring van toepassing?
Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die Talma Urk verwerkt van iedereen die wel eens contact heeft gehad met Talma Urk. Dit zijn hoofdzakelijk cliënten en bewoners, medewerkers van Talma Urk, zakelijke contactpersonen en bezoekers van de website.
Deze verklaring is op de website, inclusief het afgeschermde personeelsgedeelte, en op alle locaties van Talma Urk van toepassing. De locaties zijn:
Woonzorgcentrum Talma Haven
Ankerplaats 2
8321 RT Urk
Woonzorgcentrum Talma Het Dok
Vlechttuinen 1
8322 BA Urk
Woonzorgcentrum De Hofstee
Oslolaan 2
8321 HE Urk
Talma Thuiszorg
Het Roer 88
8322 AP Urk
Ook op de persoonsgegevens die wij verwerken bij het verlenen van zorg aan huis is deze privacyverklaring van toepassing.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot een individu. Bijvoorbeeld uw naam, adres, telefoonnummer of e-mailadres. Ook gegevens zoals uw IP-adres, medische gegevens of uw geloofsovertuiging zijn persoonsgegevens.
Van wie verzamelen wij persoonsgegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die diensten afneemt van Talma Urk, zoals onze cliënten en contactpersonen van onze cliënten. Daarnaast verwerken wij ook persoonsgegevens van onze medewerkers en zakelijke contactpersonen.
Hoe krijgen wij persoonsgegevens?
Wij krijgen de persoonsgegevens in eerste instantie rechtstreeks van u zodra u zich aanmeldt voor een van onze diensten. Toch kan het zo zijn dat wij ook persoonsgegevens van opvragen bij andere instellingen. Hierbij zorgen wij er voor dat de gegevens die wij opvragen relevant zijn voor de dienst die u afneemt en dat u op de hoogte bent dat wij persoonsgegevens van u opvragen.
Als medewerker verstrek je persoonsgegevens aan ons zodra je solliciteert en worden aanvullende gegevens gevraagd bij aanvang van het dienstverband.
Zakelijke contactpersonen verstrekken in de zakelijke relatie persoonsgegevens voor het onderhouden van contact.
Gegevens die wij verzamelen en waarom
Gegevens voor de cliëntenadministratie
Uw gegevens leggen we vast zodat wij u een dienst kunnen leveren. We registreren uw gegevens in de zorgadministratie als wij ook zorg aan u verlenen. We verzamelen hiervoor uw geslacht, naam, adresgegevens, betaalgegevens en contactgegevens. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst die u met ons heeft gesloten, uit te voeren.
Deze gegevens bewaren wij niet langer dan noodzakelijk.
Gegevens voor de zorgadministratie
Leveren wij u thuiszorg of bewoont u één van onze zorglocaties, dan houden wij van u een digitaal dossier bij waarin wij uw (medische) informatie bewaren; het cliëntendossier. We verzamelen hiervoor uw naam, adres en contactgegevens, geboortedatum, uw geslacht, gegevens over uw gezondheid, uw zorgverzekering en uw Burger Service Nummer. De gegevens zijn nodig om de zorgovereenkomst die wij met u hebben gesloten, uit te voeren.
Deze gegevens bewaren wij tot 20 jaar na de laatste wijziging in het cliëntendossier.
Indienen van declaraties
Voor de betaling van de geleverde zorg dienen wij declaraties in, zoals bij uw zorgverzekering, het zorgkantoor, de gemeente of bij u. We verzamelen hiervoor uw naam, adres en contactgegevens, geboortedatum, uw geslacht, gegevens over uw gezondheid, uw zorgverzekering en uw Burger Service Nummer (BSN).
De gegevens zijn nodig om de zorgovereenkomst die wij met u hebben gesloten, uit te voeren. Deze gegevens bewaren wij niet langer dan noodzakelijk.
Financiële administratie
Voor het uitvoeren en ontvangen van betalingen en de communicatie daarover gebruiken wij de volgende persoonsgegevens: NAW-gegevens, financiële gegevens en zo nodig medische gegevens, bijvoorbeeld de gegevens op ontvangen facturen.
Deze gegevens bewaren wij niet langer dan noodzakelijk.
Toestemming
Soms vragen wij uw toestemming om bepaalde gegevens te verzamelen. U mag deze verleende toestemming op elk moment intrekken. Vanaf het moment van intrekking stoppen wij met het verzamelen/gebruiken van de betreffende gegevens.
Camerabeveiliging
Voor uw en onze veiligheid maakt Talma Urk gebruik van camerabeveiliging. Hierbij slaan we beelden op op een beveiligde server, waar enkel toegang toe is als er zich een incident heeft voorgedaan en alleen voor daartoe geautoriseerde medewerkers. Toegangsbeelden tot het gebouw zijn real-time te volgen om ongeregeldheden direct te kunnen herkennen.
De camerabeelden worden maximaal 72 uur bewaard, tenzij ze langer nodig zijn voor de afhandeling van een incident.
Gegevens om fraude tegen te gaan
Wij gebruiken persoonsgegevens om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.
Relatiebeheer
Voor de bedrijfsvoering van Talma Urk kopen wij goederen en diensten in en onderhouden wij relaties met leveranciers. We verzamelen hiervoor naam en contactgegevens en in geval van een zzp’er, alle gegevens van die zzp’er. Verdere gegevens zijn overwegend bedrijfsmatig en zijn daarom niet aan te merken als persoonsgegeven.
Deze gegevens bewaren wij niet langer dan noodzakelijk.
Met wie delen wij uw gegevens?
Wij schakelen externe dienstverleners in om ons te helpen met verschillende processen of diensten. Soms gebruiken zij daarvoor persoonsgegevens. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert.
Ook kan het voorkomen dat wij (geanonimiseerde) gegevens delen voor onderzoek- of kwaliteitsdoeleinden. Wij informeren u hierover en vragen zo nodig uw toestemming voor het delen van de gegevens.
Met alle dienstverleners die wij inschakelen, sluiten wij een overeenkomst waarin wij afspreken wat zij met uw gegevens mogen doen en hoe lang zij die mogen bewaren.
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
- Het ondersteunen bij hosting en onderhoud van onze website
- Het ondersteunen bij advertentie- en marketingcampagnes
- Het leveren van financiële diensten, zoals bijvoorbeeld betaaldiensten
Soms geven wij persoonsgegevens door aan andere organisaties zoals bijvoorbeeld de belastingdienst, de zorgverzekeraar voor het declareren van verleende zorg, de accountant voor de accountantscontrole en de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd voor diens toezichthoudende taak. In geval van fraude of misbruik kan de politie of justitie om bepaalde gegevens vragen. Op uw verzoek delen wij uw persoonsgegevens met andere instanties of ondernemingen. Dit doen wij dan enkel met uw uitdrukkelijke toestemming.
Waar slaan wij uw gegevens op?
Wij slaan uw persoonsgegevens binnen Nederland op. Het zou kunnen voorkomen dat bepaalde gegevens die wij bij een externe dienstverlener opslaan, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.
Hoe worden uw gegevens beveiligd?
Wij zorgen voor een passende beveiliging van uw persoonsgegevens. Wij nemen organisatorische en technische maatregelen in lijn met de daarvoor geldende wettelijke eisen en richtlijnen. Ook van de door ons ingeschakelde extern dienstverleners eisen wij dat zij een passend beveiligingsbeleid hanteren voor de beveiliging van uw persoonsgegevens.
Privacyrechten
U heeft een aantal rechten ten aanzien van uw persoonsgegevens en uw cliëntendossier. Wilt u van uw rechten gebruik maken, stuurt u dan een e-mail naar privacyofficer@talma-urk.nl. Vermeld hierin duidelijk uw vraag/verzoek. Binnen 1 maand na ontvangst van uw verzoek, informeren wij u over het gevolg dat aan het verzoek is gegeven.
Recht op informatie
Met deze privacyverklaring informeren wij u over de gegevens die wij van u verzamelen en leggen we uit hoe we daarmee omgaan.
Recht op inzage en kopie
U mag de persoonsgegevens die wij van u hebben altijd inzien of een kopie van het medisch dossier opvragen.
Recht op correctie en aanvulling
Zijn uw persoonsgegevens onjuist of onvolledig? Dan kunt u vragen om een correctie of aanvulling.
Recht op bezwaar
Wilt u niet dat wij u persoonsgegevens gebruiken vanwege een specifieke situatie? Dan kunt u bezwaar maken. Wij wegen uw belangen dan af ten opzichte van de belangen van Talma Urk rekening houdend met uw specifieke situatie.
Recht op gegevensoverdracht
U mag ons vragen uw gegevens in een machine-leesbaar formaat aan u of een door u aangewezen partij te verstrekken.
Recht op beperking van de verwerking
Wilt u dat wij minder persoonsgegevens van u gebruiken, dan kunt u dat aan ons vragen. Dat betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken totdat een bezwaar of probleem is opgelost.
Recht op vernietiging
U kunt vragen om vernietiging van alle gegevens die wij van u hebben. Wij verwijderen dan alle gegevens die tot u herleidbaar zijn, behalve die gegevens die wij op basis van de wet moeten bewaren.
Klacht indienen?
Bent u niet tevreden over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan, dan kunt u een klacht bij ons indienen. Wij lossen dit graag met u op. Komen wij samen niet tot een oplossing dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Vragen?
Heeft u een vraag voor onze Privacy Officer of een vraag over deze privacyverklaring, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag. Onze Privacy Officer is bereikbaar via privacyofficer@talma-urk.nl. Onze contactgegevens zijn:
Stichting Zorgcentrum Talma Urk Ankerplaats 2
8321 RT Urk
info@talma-urk.nl
0527-681735
Wij kunnen deze verklaring aanpassen als wij dat nodig vinden of bij wijzigingen in regelgeving. De meest actuele versie van de privacyverklaring vindt u op onze website.
Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 23 januari 2024.